Sepuluh Keindahan Hebat - novel seni mempertahankan diri Kim Dung

(Waktu membaca: 5 - 9 minit)

Novel seni mempertahankan diri Kim Dung telah lama menjadi klasik. Dalam karya-karya ini, mereka tidak hanya menggambarkan banyak tokoh protagonis lelaki dengan pelbagai jenis seni mempertahankan diri, tetapi juga menggambarkan keindahan yang sangat banyak. Mari kita lihat Sepuluh Dewi Besar yang luar biasa di bawah penanya.

1. Wangian Puteri

Dia mempunyai penampilan yang lebih cantik daripada orang, dia sangat cantik, ketuhanan suci, lembut dan baik, kulitnya putih, matanya terang seperti bulan dan jernih seperti air.

"Matahari pagi baru muncul, wanita berpakaian putih berjalan perlahan di bawah sinar matahari. Puluhan ribu pegawai tentera Qing memandangnya dengan takjub. Jantung berdebar-debar dengan ganas, semua tenggelam dalam keindahan dunia. Senjata dibesarkan untuk bersiap sedia untuk berdarah pertempuran ketika tiba-tiba semua orang jatuh koma. Tombak di tangan seorang askar jatuh ke tanah, kemudian tombak lain yang tak terhitung jumlahnya jatuh, busur dan anak panah. juga dirakam. Diam-diam memerhatikan punggungnya hilang. "

"Duduk di sebelahnya, saya merasakan aroma samar yang berasal dari salji. Bukan aroma teratai salji, atau aroma bunga di dunia ini. Saya merasa sangat tenang, sederhana, manis yang tidak dapat dilukiskan."

"Cinta Tran Gia Lac bukan wanita biasa, tetapi bunga di cermin - bulan di dalam air, ilusi dalam dongeng, impian mana-mana lelaki yang sanggup jatuh cinta."

"Akhirnya untuk cinta suku, kerana cinta - Dia masih marah dan dibumbui".

2. Vuong Ngu Yen 

"Sosok langsing, rambut panjang diikat ringan dengan sutera perak. Setiap garis wajahnya seperti patung batu giok. Ketika melihat punggungnya, rasanya seperti kedamaian, membawa orang ke negara ini. Peri"

Melihat air mata di kelopak matanya, Doan Du berfikir sendiri: "Nenek moyang mempunyai pepatah - Le Hoa Nhat Chi Xuan Dai Vu, dapat dibandingkan dengan keindahan kecantikan ketika dia menangis. Tetapi bunga pir itu sangat indah, hanya mekar selepas hujan, setiap titisan air di bunga itu seperti air mata, sedikit terlalu menyakitkan. Sama seperti puteri - Tien Tra Trieu Lo, itu indah.

3. Gadis Naga Kecil

"Dia berumur sekitar enam belas atau tujuh belas tahun. Kecuali aliran rambut hitam panjang, seluruh tubuhnya berwarna putih dan putih salji, kecantikan dan kecantikannya tidak terjerat di dunia. Kulitnya kekurangan sedikit darah, menunjukkan pucat yang luar biasa. Duong Qua mengangkat kepalanya ke atas, menghadap ke matanya. Saya merasakan bahawa wanita muda ini anggun dan anggun, dengan penampilan yang sejuk dan acuh tak acuh. Semurni ais dan sejuk seperti ais dan salji. Saya tidak tahu apakah dia gembira atau marah, sedih atau gembira. "

Dunia sering menggunakan empat perkataan "Myuuu Thien Tien" untuk menggambarkan kecantikan seorang wanita, tetapi tidak ada yang tahu betapa cantiknya peri itu sehingga mereka bertemu dengannya. 

4. Hoang Dung

Kim Dung pernah menggambarkan kecantikannya sebagai berikut: "Dia memakai pinus putih, dengan cepat melangkah ke depan. Matanya berwarna cerah dan jelas, sangat waspada. Dengan senyuman yang jelas, tiga bahagian tidak bersalah dan tidak bersalah. Walaupun usianya masih di bawah umur, dia tidak pernah melihat orang yang begitu cantik dalam hidupnya. Dia mempunyai kecantikan segar dan bersih, seperti pertandingan melukis wilayah sungai Jiangnan. kabur. "

Kim selalu menekankan bahawa kulit Hoang Dung lebih cantik daripada salji dan kelihatan seperti batu giok putih. Pada masa itu, Hoang Dung berpura-pura menjadi pengemis, dia mengoleskan banyak bibir hitam di tubuhnya, tetapi ketika Hoang Dung menundukkan kepalanya, Quach Tinh tiba-tiba melihat bahawa kulit di bahagian belakang lehernya berwarna putih.

Ketika hati ikhlas Quach Tinh menyentuh Hoang Dung, air mata jatuh di pipi Hoang Dung. Pada masa ini, Quach Tinh secara tidak sengaja menemui sesuatu yang pelik - kulit putih mutiara yang terungkap di bawah air mata.

"Di pulau Dao Hoa, dia sering menari di bawah pohon, pinus putih berkibar di angin, penampilannya lesu. Bahkan peri di Dong Hai Tien Son dalam legenda tidak dapat dibandingkan dengannya."

5. Trieu Man

Dia dilahirkan sebagai "Kimchi Jade Diep", mutiara Istana Kerajaan, keindahan pertama Dinasti Yuan. Dalam Ỷ Thien Do Long Ky, terdapat banyak watak wanita. Tetapi dia adalah yang paling istimewa, bukan kerana latar belakangnya. Itu adalah keindahannya, keindahan "Kerajaan Bangsa." Di antara sepuluh bahagian kecantikan adalah tujuh bahagian yang penuh dengan aura kepahlawanan, tiga bahagian yang murah hati dan murah hati.

6. Nham Doanh Doanh

Ketika melihat kembali pantulan di air, separuh wajah wanita itu kelihatan. Matanya ditutup, bulu matanya sangat panjang, walaupun pantulannya tidak jelas, anda masih dapat melihat kecantikannya yang tiada tandingannya, baru berusia 17,18, XNUMX tahun. Le Ho Chong merasa pelik: "Siapa wanita ini? Mengapa dia tiba-tiba datang untuk menyelamatkan saya?" Nampaknya dia pingsan, Linghu Chong ingin berbalik untuk membantunya, tetapi tubuhnya lemas, dan tangannya tidak memiliki kekuatan yang tersisa. Dia sepertinya sedang dalam mimpi, melihat wajah yang indah melalui arus yang jernih, seolah-olah dia berada di negeri dongeng. Dia berfikir: "Adakah aku sudah mati? Sudahkah aku naik ke surga?"

Dong Phuong Bui Bai: "Hanya saja saya mengagumi anda, kecantikan anda menawan, penuh dengan masa muda. Sekiranya saya dapat berada di posisi anda. Jangan katakan anda adalah pemimpin Agama Ilahi Sun Moon, sekarang juga. Maharaja saya. "

7. Seorang Kha

Tidak ada catatan mengenai anak perempuan Tran Vien Vien dalam sejarah. A Kha adalah watak yang dibentuk oleh Kim Dung dalam novel Loc Dinh Ky. Dia memberinya latar belakang - ayahnya adalah Ly Tu Thanh dan ibunya adalah salah seorang "Tan Hoai Bat Diem" - Tran Vien Vien (Dua watak sebenar dalam sejarah). Keindahan semula jadi diwarisi dari ibunya yang sangat baik.

Batu giok putih yang dilapisi mutiara tidak dapat menandingi wajahnya, mawar yang baru saja mekar tidak secantik dia. Kha secantik peri, dengan tingkah laku yang berseri - menyentuh hati orang. 

Semua tentera dan jeneral berfikir: "Dari semua isterinya yang besar, yang ini adalah yang paling cantik."

"Kulitnya seputih salji, sehalus serbuk. Selagi bibir merahnya sedikit berpisah, seperti tali giok keluarga kerajaan, pinggangnya sedikit bergoyang, seperti willow hijau yang bergoyang, berkibar di angin musim bunga. "

* Vi Tieu Bao pernah merasakan bahawa A Kha tidak secantik ibunya. Tetapi Tran Vien Vien bukanlah watak yang diciptakan Kim Dung, jadi dia tidak termasuk dalam senarai.

8. Chu Chi Ruo

"Gadis itu berumur sekitar 10 tahun, bajunya sudah tua dan koyak, walaupun dia adalah anak perempuan seorang feri yang miskin, wajahnya berpotensi menjadi cantik."

"Puteri mazhab Emi secantik orang surgawi, dunia ini tidak dapat mencari orang kedua".

Tong Thanh Thu: "Dia mengucapkan kata-kata ini dengan suara yang jelas dan jelas. Nada suaranya seputih tukul air ais, dan angin pecah giok. Ditambah dengan penampilannya yang elegan, dia tampak seperti peri. Ribuan pahlawan dan pahlawan. keletihan, tidak ada yang mengucapkan sepatah kata pun, semua orang menahan nafas dan mendengar. "

9. Moc Uyen Thanh

Dia memakai pakaian hitam, sering menggunakan tudung, "squiggly, elegan, lithe and lithe", cantik seperti namanya. Penampilannya seperti bulan baru, seperti rumput yang ditutupi salji putih. Keindahannya luar biasa, cuma wajahnya agak pucat, mungkin kerana sudah lama dia menutup wajahnya, bibirnya nipis - tidak banyak darah. Tubuhnya membawa wangian, seperti anggrek - seperti kasturi yang tidak berseri. Bau tidak kuat, tetapi samar-samar jauh.

Diep Nhi Nuong - salah satu daripada empat penjahat hebat yang pernah mencemburui kecantikannya: "Mata itu sangat cantik sehingga mereka mahu keluar".

10. Huo Thanh Dong

Gadis di dalam cemara menunggang kuda dengan lembut berlari ke depan, kecantikannya penuh dengan kepahlawanan. Seperti krisan musim luruh yang ditutup dengan embun, setiap tetes itu seperti mutiara. Pipinya kemerahan, matanya cerah dan berkilau - awan putih, cahaya bulan yang terang.

"Tran Gia Lac duduk dengan terkejut dan melihat seorang wanita cantik, di kepalanya dia mengenakan Thuy Vu, langsing dan anggun. Dia adalah Hoac Thanh Dong".

Hak cipta artikel tersebut adalah milik TVB - A Time to Remember, di bawah Be Ready Education Australia. Jangan menyalin tanpa kelulusan. Pelanggaran ditangani mengikut undang-undang rangkaian.

 

Pelakon Hong Kong

邵美琪 Keindahan Maggie Thieu My Ky - Lanh Diem

(Waktu membaca: 8 - 15 minit)

Mengenai keindahan Hong Kong pada masa lalu, setiap orang mempunyai calon masing-masing. Sebilangan orang menyukai Ly Nhuoc Dong - petualangan dongeng "Tieu Long Nu". Sebilangan orang menyukai Chu Nhan - Tu Ha, peri yang cerdas dan hidup. Orang suka Ly Gia Han dengan kecantikannya yang mengejutkan hati orang. Yang lain menyukai Le Tu yang suka dipeluk dan cantik. 

Saya mesti mengatakan bahawa pada zaman itu, terdapat banyak keindahan keindahan semula jadi yang muncul. Keindahan Thieu My Ky tidak terlalu hebat, tetapi dia memiliki keperibadian yang tidak dapat digambarkan yang membuat orang sangat terkesan dengan pelakon ini.

Klik Untuk Melihat Butiran ...

文頌嫻 Kesusasteraan Sastera

(Waktu membaca: 5 - 10 minit)

Bercakap mengenai siri TV yang dimainkan Van Tung Nhan, generasi 80-an-90-an pasti sudah menyaksikannya. Sebagai contoh, peranan "Duong Bai Phong" dalam Muc (Moc) Que Anh da memecahkan Pertempuran Thien Mon, saudara perempuan "Chu Hieu Lien" di Four Dai Tai Tu, "Diep Kha Nhan" dalam Pakar Perundingan, dan Don Chau di Cam Tu Luong Duyen (Aroma Kehidupan).

Klik Untuk Melihat Butiran ...

陳秀雯 Amy Tran Tu Van - Ketidakupayaan dalam gaya draf

(Waktu membaca: 9 - 17 minit)

Bagi banyak orang, penampilan Tran Tu Van tidak terlalu cantik, tetapi dia masih dapat menembusi hati manusia. Kecantikannya lembut dan lembut, sangat sesuai untuk model yang layak dinikahi di Republik China. Bagi rambut pendek, Tran Tu Van mempunyai imej gadis Hong Kong yang tipikal dengan kerjaya yang berjaya. 

Klik Untuk Melihat Butiran ...

Pelakon Hong Kong

- Truong Trieu Huy

(Waktu membaca: 5 - 9 minit)

Dalam perubatan tradisional Cina, terdapat pepatah: "Pegawai tentera rendah" (君臣佐使). Oleh itu, terdapat ubat utama yang memegang peranan raja (tentera), ubat yang membantu - menguatkan (tuhan), ubat yang pakar dalam mencegah kesan sampingan (adjuvant). Dan ubat supaya keseluruhan ubat diterima secara optimum (porselin). Licorice (甘草) sering digunakan sebagai saluran, untuk membersihkan meridian, untuk mengharmonikan keseluruhan ubat. Atas sebab ini, orang sering memanggil peranan sokongan yang menyelaraskan dengan peranan utama, memberi inspirasi kepada keseluruhan litar filem sebagai "pelakon likuoris". Kali ini saya akan bercakap tentang watak sokongan yang luar biasa dalam filem Hong Kong.

Klik Untuk Melihat Butiran ...

Kisah Hong Kong - Saya Ha Quoc Vinh

(Waktu membaca: 6 - 12 minit)

Nama saya Quoc Vinh. Saya berasal dari Queensland - Australia. Semasa saya di Sekolah Menengah saya mendapat gred yang sangat baik, dengan skor ini saya boleh mendaftar ke mana-mana Universiti di Australia. Pada masa itu, saya berharap dapat menjadi doktor, kerana dapat menolong orang lain. Saya diterima masuk ke Universiti New South Wales dan belajar Perubatan.

Klik Untuk Melihat Butiran ...

鄧一君 John Dang Nhat Quan

(Waktu membaca: 5 - 10 minit)

Generasi yang menonton drama Hong Kong pada masa lalu dapat mengenali Dang Nhat Quan dengan pantas. Dia telah aktif dalam industri hiburan selama bertahun-tahun, berkembang bersama kami. Pada masa ini, Dang Nhat Quan jarang muncul di khalayak ramai. Tetapi ketika memikirkan karya-karya hebat yang pernah dilakukannya pada masa lalu, orang akan tetap mengingati Dang Nhat Quan.

Klik Untuk Melihat Butiran ...

Log masuk